Samarbeider om stillingsutlysninger: CEO i Oceanspace Media, Christian Lawley, og CEO i Seafood People, Per Håkon Stenhaug.
Samarbeider om stillingsutlysninger: CEO i Oceanspace Media, Christian Lawley, og CEO i Seafood People, Per Håkon Stenhaug.

Samarbeider om stillingsutlysninger

Oceanspace Media har inngått samarbeid med Seafood People for å styrke stillingsutlysninger på tvers av våre nettsteder.

Publisert Sist oppdatert

 - Dette samarbeidet markerer en betydelig milepæl for begge selskapene og vil ytterligere styrke tilbudet av karrieremuligheter i sjømatindustrien på våre plattformer. Det sier CEO i Oceanspace Media, Christian Lawley.

Oceanspace Media administrerer Norsk Fiskeoppdrett/Kyst.no, LandbasedAQ, Kystmagasinet, Skipsrevyen, og det engelskspråklige FishfarmingExpert.

I tillegg har også danske Maritime Direct og Fiskerbladet nettopp kommet som nye tilskudd på stammen i Oceanspace-universet. 

Og fra før er også chilenske SalmonExpert og Agenda Maritima inne i folden.

- Seafood People, et anerkjent konsulentselskap innen sjømatsektoren, bringer verdifull innsikt og erfaring til samarbeidet. Gjennom dette partnerskapet håper vi å tilby et bredere spekter av stillingsmuligheter og karriereveiledning for våre lesere i den marine og maritime næringen, sier Lawley.

- God mediepartner en suksessfaktor

Valg av mediepartner, er ifølge Seafood People, like viktig som god lokasjon er for en butikk.

- Kampen om de flinkeste folkene i sjømatnæringen har gradvis de seneste årene gått fra utfordrende til mer krevende. Selv om vi etter åtte års drift har bygd næringens største kandidatbase, har rundt 100 000 følgere i sosiale medier og har gode relasjoner, kan vi ikke surfe på dette alene. En god mediepartner er en sentral suksessfaktor når vi bistår aktører blant annet med å rekruttere de beste nøkkelpersonene, sier CEO i Seafood People, Per Håkon Stenhaug. 

Når de nå etter flere år bytter mediepartner er det etter en grundig vurdering av alle industri-mediene i sjømatnæringen, både i Norge og i utlandet.

- Så skal vi huske at medievirksomhetene ikke er statiske, de er under kontinuerlig utvikling. Vi har selvsagt fått med oss de nye publikasjonene under Oceanspace Media-paraplyen den seneste tiden, noe som gir økt rekkevidde, men også den redaksjonelle mobiliseringen blant annet innen områder som biologi, teknologi, fiskehelse, FOU, opprett både på land og sjø. I samtaler med oppdragsgivere og folk i bransjen hører vi ofte henvisninger til publikasjoner som kyst.no og LandbasedAQ for å nevne noen, sier Stenhaug.

Han understreker at Seafood People er et konsulentselskap, og at deres bidrag er å gi merverdi til kundene.

- Denne avtalen mener vi gir et viktig bidrag til dette, legger han til.

Begge partene ser nå frem til å utnytte hverandres komplementære tjenester og nå ulike målgrupper.

Gjennom dette samarbeidet håper vi å skape en mer helhetlig plattform for stillingsutlysninger for hele den maritime sektoren, som vil være til fordel for både arbeidssøkende og bedrifter i bransjen, avslutter Lawley.