Laila Sælebakke (48) er nyeste tilskuddet til Sterner, i den nyopprettede stillingen som HR-ansvarlig.

Økte antall ansatte med 30 prosent i fjor

- Fra 1. januar 2023 teller vi 95 ansatte i Sterner. Ved inngangen til 2022 var vi 65 medarbeidere, så vi har opplevd en fenomenal vekst det siste året, sier Sterner-sjef Kim David Lid.

Publisert Sist oppdatert

Kim David Lid, daglig leder i Sterner Group forteller til LandbasedAQ at selskapet opplevde en god vekst i løpet av året som var.

I tråd med veksten Sterner opplever for tiden, forteller Lid at behovet for å styrke selskapet innen HR har kommet tydelig frem. Ved årsskiftet ansatte derfor selskapet Laila Sælebakke i den nye stillingen.

- Laila utmerket seg tidlig i rekrutteringsprosessen. Hun har lang og allsidig erfaring med store internasjonale konsern, og hun har helt klart den rette innstillingen og verdiene som vi verdsetter høyt her i Sterner, påpeker Lid.

Sterner

Sterner er en norskeid bedrift innen vannbehandling som leverer prosesskomponenter og komplette systemer innen vannbehandling, med kunder hovedsakelig innen akvakultur, brønnbåter, næringsmiddelindustri og kommuner.

Ny strategi for selskapet

Sælebakke har en variert bakgrunn innen administrasjon, koordinering, ledelse og HR fra både lokale og globale selskaper. De siste årene som «People Manager» i et stort internasjonalt selskap.

- Min allsidige bakgrunn, og erfaringer fra ulike nivåer, bransjer og stillinger gjør at jeg har innsikt og forståelse fra både de ansattes og ledernes perspektiv. Mennesker er min drivkraft, og derfor er jeg så heldig at jeg har og har hatt stillinger hvor dette er hovedfokus, forteller Sælebakke.

I hovedsak vil Laila være styrende i HR-rollen i Sterner, men ettersom stillingen er ny må hun også utvikle en strategi for selskapet.

- Siden dette er en nyopprettet stilling, så vil det å utvikle og iverksette en felles HR-strategi for hele selskapet være min hovedoppgave. Sterners fokus på rent vann og teknologi for fremtiden, må også gjenspeiles i HR-strategien. Det må legges til rette for et sunt og trygt arbeidsmiljø, og en god og inkluderende bedriftskultur hvor de ansatte kjenner på mestring og utvikling, samt at de skal føle seg sett og verdsatt for den jobben de gjør og den de er, påpeker Sælebakke.

- Jeg vil være en naturlig støttespiller for lederne i alle personalprosesser, samt sørge for de ansattes velferd. I tillegg kommer alle oppgaver som til daglig faller innunder HR funksjonen, avslutter Sælebakke.